Lage download snelheid

Alles over ISP's, routers en netwerken.

Moderator: Darkje

Post Reply
FeRRiS
Posts: 2
Joined: 10 Feb 2017 12:18

Lage download snelheid

Post by FeRRiS »

Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort glasvezel van Fiber met de Fritzbox fon WLAN 7360 als router. Het Abbo is 100 up en 100 mBit down. Mijn abbo van I-telligent is basis 50 Mbit met 8 connecties. Voor het downloaden gebruik ik Unison. Ondanks de aanpassing van SSL poort 563, SSL poort 600 of zonder SSL poort 119 blijft de maximale download hetzelfde namelijk max 6000 kb/sec (6 Mbit). Wat mij daarnaast opvalt is dat het beschikbaar aantal download connecties niet gebruikt wordt en Unison 1 voor 1 de pakketjes download inplaats van met 8 connecties te gelijk. Wat kan ik aanpassen om in ieder geval met 50 M/bit te downloaden inplaats van de nu beschikbare 6 Mbit? Daarnaast maak ik gebruik van een bekabelde verbinding (CAT5e).

Ik verneem graag jullie ervaringen met Fiber en natuurlijk tips en trucs om mijn downloadsnelheid op niveau te krijgen.
Harold1e
Posts: 7
Joined: 19 May 2014 19:32

Re: Lage download snelheid

Post by Harold1e »

Goedemorgen,

De bekabeling kan het probleem eigenlijk niet zijn. Ik maak ook gebruik van CAT5e bekabeling in haal hiermee de volledige 150Mbit/s bandbreedte.
Mijn provider is Ziggo,dus geen glasvezel maar via de kabel. Welke snelheid haal je bij een speedtest via speedtest.net?.

Unison ken ik niet,het ijkt mij op het eerste gezicht een nogal karig programma.
Waarom probeer je niet een ander programma zoals Sabnzbd,werkt perfect en is ook nog eens gratis . Bovendien valt hier veel meer in te stellen.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Lage download snelheid

Post by Mister I-Telligent »

FeRRiS wrote:Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort glasvezel van Fiber met de Fritzbox fon WLAN 7360 als router. Het Abbo is 100 up en 100 mBit down. Mijn abbo van I-telligent is basis 50 Mbit met 8 connecties. Voor het downloaden gebruik ik Unison. Ondanks de aanpassing van SSL poort 563, SSL poort 600 of zonder SSL poort 119 blijft de maximale download hetzelfde namelijk max 6000 kb/sec (6 Mbit). Wat mij daarnaast opvalt is dat het beschikbaar aantal download connecties niet gebruikt wordt en Unison 1 voor 1 de pakketjes download inplaats van met 8 connecties te gelijk. Wat kan ik aanpassen om in ieder geval met 50 M/bit te downloaden inplaats van de nu beschikbare 6 Mbit? Daarnaast maak ik gebruik van een bekabelde verbinding (CAT5e).

Ik verneem graag jullie ervaringen met Fiber en natuurlijk tips en trucs om mijn downloadsnelheid op niveau te krijgen.
6000KB is 50Mbit, dankzij de internetproviders halen veel mensen Mbit en MByte door elkaar omdat zij altijd MB als term gebruiken, u behaalt dus uw volle snelheid: http://www.matisse.net/bitcalc/?input_a ... ion=legacy

50MB staat gelijk aan bijna 500Mbit, als u meer bandbreedte behoeft dan kunt u upgraden naar Luxe en dan trekt u uw volle 100Mbit vol.

U kunt een mail sturen naar support@i-telligent.nl en wij zullen u dan hiermee helpen.
Image
Harold1e
Posts: 7
Joined: 19 May 2014 19:32

Re: Lage download snelheid

Post by Harold1e »

Daar ging ook dus ook de mist mee in ,ik las ook kb i.p.v KB :shock:
FeRRiS
Posts: 2
Joined: 10 Feb 2017 12:18

Re: Lage download snelheid

Post by FeRRiS »

Dan heb ik dat inderdaad door elkaar gehaald en heb ik dus niks te klagen :P Dank voor jullie reacties!
Post Reply