Snelheid SABnzbd op NAS erg laaaaaaag

Alles over ISP's, routers en netwerken.

Moderator: Darkje

Post Reply
mvveelen
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2013 11:50

Snelheid SABnzbd op NAS erg laaaaaaag

Post by mvveelen »

Hoi,

Ik heb sinds kort mijn NAS draaien met Sickbeard, CouchPotato en SABnzbd. Na enig tweaken loopt alles prima, BEHALVE de snelheid in SABnzbd. Deze schommelt telkens tussen de 250KB/s en de 400KB/s. Dit terwijl er verder niets anders wordt gedownload en ik op mijn Macbook en Mediaplayer veel hogere snelheden haal. De NAS is een iomega IX2 en is rechtstreeks op de (gigabit)router aangesloten.

Een speedtest geeft aan dat ik zo rond de 48Mb/s haal, dus er zit nog wel wat ruimte in de snelheid dacht ik zo.

Ik heb SSL aangevinkt en poorten 564 / 600 geprobeerd. Ik ben begonnen met 4 connecties, daarna 10 en nu 20. Geen enkele snelheidswinst. Ook pauzeert SABnzbd als er wordt gedownload met parren en uitpakken, dus de NAS is verder niet druk met andere zaken bezig op dat moment.

Wat kan ik nu nog proberen?
mvveelen
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2013 11:50

Re: Snelheid SABnzbd op NAS erg laaaaaaag

Post by mvveelen »

Inmiddels heb ik na veel gepruts de NAS een reboot gegeven en deze staat nu soms op 330 KB/s en dan weer op 2,3 MB/s te downloaden. Het houdt niet over, maar er is dus wel iets verbetering..... ???????? Vaag dat de snelheid nog zo schommelt.
Post Reply