Netwerkstatus en werkzaamheden
Moderator: Darkje
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Netwerkstatus en werkzaamheden
Via deze link kunnen jullie alles zien omtrent onze netwerk en onderhouds dagen/ momenten.
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus
Er vind nu een uitbreiding van onze verbinding plaats zodat wij in het weekend een stabielere lijn hebben.
De verbinding kan dus up en down gaan.
Zodra dit verholpen is wordt dit direct gemeld.
edit: werkzaamheden zijn tijdelijk klaar.
De verbinding kan dus up en down gaan.
Zodra dit verholpen is wordt dit direct gemeld.
edit: werkzaamheden zijn tijdelijk klaar.
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Er vindt nu spoedonderhoud op de frontend servers plaats (server die ziet wie welk klantnummer heeft en welk pakket erbij hoort) hierdoor kunnen onze klanten tijdelijk geen verbinding tot stand brengen.
Dit wordt vandaag afgerond.
edit: is afgerond
Dit wordt vandaag afgerond.
edit: is afgerond
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Op 22 december 2011 zullen er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden op meerdere switches. We zullen online blijven, maar er kunnen korte onderbrekingen van de dienst worden ervaren (switch offline en dan weer online).
Dit zal plaatsvinden tussen de tijden 08:00 t/m 10:30.
Dit zal plaatsvinden tussen de tijden 08:00 t/m 10:30.
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Vandaag 18-07-2012 is het mogelijk dat de servers niet bereikbaar zijn voor enkele minuten, de switches worden 1 voor 1 vervangen en het kan dus voorkomen dat het niet mogelijk is om in te loggen op bepaalde momenten, onze excuses voor het ongemak.
Alle werkzaamheden zijn succesvol afgerond.
Alle werkzaamheden zijn succesvol afgerond.
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Er knalde vandaag een switch eruit en die heeft ervoor gezorgd dat sommige mensen tijdelijk geen verbinding of een hele trage verbinding met ons hadden.
De switch is vervangen en we draaien weer 100%.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
edit 09-08-2012:
De batch nieuwe switches vertonen mankementen en worden vervangen door onze oude werkende switches, dit zal resulteren in up- en down gaande dienst voor sommige klanten die toevallig al verbonden zijn via deze route. Wij doen ons best om de switches allemaal zo snel mogelijk te vervangen.
edit2 09-08-2012:
Alle werkzaamheden zijn verricht zonder hinder voor onze klanten.
De switch is vervangen en we draaien weer 100%.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
edit 09-08-2012:
De batch nieuwe switches vertonen mankementen en worden vervangen door onze oude werkende switches, dit zal resulteren in up- en down gaande dienst voor sommige klanten die toevallig al verbonden zijn via deze route. Wij doen ons best om de switches allemaal zo snel mogelijk te vervangen.
edit2 09-08-2012:
Alle werkzaamheden zijn verricht zonder hinder voor onze klanten.
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Wij ervaren een breed netwerk probleem, de toegang naar het internet ligt eruit oftewel onze verbinding naar de buitenwereld.
Onze apparatuur draait 100%, dit is niet onze netwerk maar onze "internetverbinding".
Er wordt nu eraan gewerkt en wij houden u via deze thread op de hoogte van de ontwikkelingen.
Dit is het bericht wat wij hebben gekregen van de datacenter:
"At this moment speed and connectivity should be stabilising. We have found the problem in one of our routers which were blackholing 10g traffic into a optic which became faulty (defect). Problems should be resolved at this moment please verify. Our apologies for this inconvenience, thank you for your patience and understanding."
Data werd naar niemand verzonden, dat zal de reden zijn waarom wij er zelf niet achter kwamen omdat onze apparatuur nog wel kon verzenden maar niet door had dat het niemand bereikt.
Alsnog onze excuses voor het ongemak.
Onze apparatuur draait 100%, dit is niet onze netwerk maar onze "internetverbinding".
Er wordt nu eraan gewerkt en wij houden u via deze thread op de hoogte van de ontwikkelingen.
Dit is het bericht wat wij hebben gekregen van de datacenter:
"At this moment speed and connectivity should be stabilising. We have found the problem in one of our routers which were blackholing 10g traffic into a optic which became faulty (defect). Problems should be resolved at this moment please verify. Our apologies for this inconvenience, thank you for your patience and understanding."
Data werd naar niemand verzonden, dat zal de reden zijn waarom wij er zelf niet achter kwamen omdat onze apparatuur nog wel kon verzenden maar niet door had dat het niemand bereikt.
Alsnog onze excuses voor het ongemak.
- Mister I-Telligent
- Usenet Admin
- Posts: 124
- Joined: 03 Mar 2009 11:52
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
We kunnen een gedeelte van onze klanten niet bereiken, hier wordt aan gewerkt.
Onze excuses voor het ongemak.
update: Onze netwerkbeheerder heeft alles nogmaals nagelopen en onze apparatuur draait nog steeds 100%, de verbinding naar de buitenwereld ligt eruit en de mensen van de datacenter zijn ermee bezig maar hebben nog geen concreet antwoord voor ons.
update 2: Volgens de datacenter hebben wij onze volle bandbreedte terug en hoort alles weer normaal te draaien, we hebben een aantal downloads uitgevoerd en alles gaat als vanouds.
Onze excuses voor het ongemak.
update: Onze netwerkbeheerder heeft alles nogmaals nagelopen en onze apparatuur draait nog steeds 100%, de verbinding naar de buitenwereld ligt eruit en de mensen van de datacenter zijn ermee bezig maar hebben nog geen concreet antwoord voor ons.
update 2: Volgens de datacenter hebben wij onze volle bandbreedte terug en hoort alles weer normaal te draaien, we hebben een aantal downloads uitgevoerd en alles gaat als vanouds.
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Helaas zijn de problemen bij mij (Ziggo omg. Bergen op Zoom) nog steeds niet opgelost.
Inderdaad de afgelopen dagen geen tot weinig binnen kunnen halen.
Op dit moment met Newsleecher nog steeds zeer haperende verbinding...
Inderdaad de afgelopen dagen geen tot weinig binnen kunnen halen.
Op dit moment met Newsleecher nog steeds zeer haperende verbinding...
Re: Netwerkstatus en werkzaamheden
Hier in Heerhugowaard ook problemen. Lijkt niet te maken te hebben met de servers. Van a.b.boneless en a.b.nl kan ik de ene keer wel, de andere keer niet downloaden.
Krijg van SABNZBD+ de melding "Out of server's retention?" maar dat lijkt me sterk, aangezien ik in het verleden posts van meer dan 800 dagen geleden nog kon downloaden, en deze niet meer dan 90 dagen terug gepost zijn.
Krijg van SABNZBD+ de melding "Out of server's retention?" maar dat lijkt me sterk, aangezien ik in het verleden posts van meer dan 800 dagen geleden nog kon downloaden, en deze niet meer dan 90 dagen terug gepost zijn.