Goede Routers

Alles over ISP's, routers en netwerken.

Moderator: Darkje

User avatar
IEPOVICH
Posts: 1
Joined: 05 Mar 2009 17:19

Re: Goede Routers

Post by IEPOVICH »

Sinds een paar maanden gebruik ik de

DIR 825
Image

Technische specificaties:
- Eén Gigabit WAN poort: 10/100/1000 Mbps
- Vier Gigabit LAN poorten: 10/100/1000 Mbps
- USB 2.0 poort voor SharePort en Windows Connect Now
- 2 verwijderbare dualband antennes (omgekeerde SMA connector, female)
- Draadloos
- Wireless N en Quadband technologie voor gelijktijdig gebruik van de 2,4 Ghz en de 5 Ghz frequentie.
- Respecteert de specificaties voor draadloos LAN: IEEE 802.11n (version 2.0) en 802.11a/g
- Eenvoudige configuratie van de draadloze beveiliging via WPS (Wireless Protect Setup)
- Uitgerust met WPA (Wi-Fi Protected Access) (WPA/WPA2)
- Quality of Service (QoS)
- Prioritaire behandeling van data in functie van hun type.
- Stateful Packet Inspection (SPI)
- Geïntegreerde NAT Firewall
- Inhoudsfiltering, URL-blokkering, tijdschema's
- Bescherming tegen Denial of Service (DoS)
- Meerdere rechtstreekse verbindingen: IPSEc/PPTP/L2TP
- MAC Address filtering
- RADIUS 802.1X
- Configuratie/Beheer
- Eenvoudige configuratie dank zijn D-Link Click'n Connect (DCC 2)
- Beheer in een webinterface
- UPnP

Voor zover ik weet kan de router: max. snelheid 300 Mb/s

Echter ziet mijn verbinding er tegenwoordig zo uit
Met router
Image

Direct op modem (nieuwe Ubee modem van ziggo)
Image

ZIGGO SPEEDTEST:
Met router
Image

Direct op modem
Image

De trage verbinding uit zich ook in Newsbin Pro tijdens het downloaden van files.

Ik hoor iig een 120mbit verbinding van Ziggo te behalen. Dus moet ook ff achter Ziggo aan omdat ik direct op de modem verbonden toch 120 mbit moet kunnen halen? (heb deze snelheden al eerder behaald)

Wat ik niet begrijp is dat met de router verbonden de verbinding bijna halveert. Dit lijkt toch een prima router????

Greetz!
User avatar
X4er0
Usenet Medior
Posts: 64
Joined: 03 Mar 2009 16:46

Re: Goede Routers

Post by X4er0 »

In jouw router moet QoS uitstaan, het moet er zo uit komen te zien:

Image
GA-X48T-DQ6 (f6)
E8600@4.275MHz 1.34V 24/7 (TRUE 120) | 2x2GB DDR3 1800MHz TW3X4G1800C8DF
GTX570 | 40GB Corsair Force SSD & 120GB Corsair Force SSD | Windows 7 Professional 64-bit
Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

Re: Goede Routers

Post by Darkje »

Ik kan vertellen dat ik Dir-855 heb en deze met alle gemakken de snelheden behaald.

WAN - LAN 332 MBps
LAN - WAN 340 MBps

Image
Cypher
Posts: 1
Joined: 05 Nov 2011 00:15

Re: Goede Routers

Post by Cypher »

Zit zelf beetje te orienteren naar een nieuwe router heb mijn huidige router gekocht toen ik nog een 50Mb/s lijn had lopen bij UPC.
Momenteel ben ik (gelukkig) overgestapt naar een glasvezel pakket met een 100/100Mb/s lijn.

Zoals te voorspellen was ik hier niet goed op voorbereid, nu heb ik momenteel een linksys E1000 met DD-WRT software erop draaien.
Het is duidelijk dat deze de snelheid niet helemaal trekt, ook wordt hij redelijk snel langzamer waarna een kleine reset alles weer lekker laat lopen.

De snelheden die ik nu haal zijn als volgt:

Image

Zelf zat ik te denken aan een linksys E300, met DD-WRT software natuurlijk. (Specs)

Qua specificaties zou dit meer dan voldoende moeten zijn, mijn vraag is meer of iemand hier al wat ervaring mee heeft.
PS. upload is voor mij wel een belangrijk punt wegens het hosten van voice servers/file server/remote acces/etc op mijn pc.

Zal hier vanavond nog even proberen een meting van te krijgen zonder router omdat ik denk dat mijn onboard netwerk kaart ook wel wat problemen heeft met de snelheid.

Edit: Na wat gepruts heb ik toch internet aan de praat gekregen zonder router.
Waren wat problemen met het identificeren, aantal resets en al hebben dit opgelost.... nu alleen router weer terug koppelen.

Snelheid zonder router:
Image

Dus zal wel een gigabit kaartje in pc moeten als ik volle 100/100 wil gaan halen.
Post Reply