Klachten, opmerkingen en verbeterpunten, meld ze hier.

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

Warrior
Usenet Junior
Posts: 10
Joined: 03 Jan 2011 13:28

Re: Klachten, opmerkingen en verbeterpunten, meld ze hier.

Post by Warrior »

SSl staat uit poort: 119

Discussie wordt voortgezet in deze thread.
Pietje Puk
Posts: 1
Joined: 27 Oct 2012 22:58

Re: Klachten, opmerkingen en verbeterpunten, meld ze hier.

Post by Pietje Puk »

Mister I-Telligent wrote:
bokkoman wrote:

Klopt, maar de handelingen gaan wel degelijk anders en veel vertrouwder, omdat je niet op jullie website je giro/bank nummer hoeft in te vullen. Dit doe je namelijk via de iDeal pagina van je bank zelf. Haast iedereen vindt dit ook velen malen prettiger of veiliger overkomen, wat het ook zeker is. Nu kunnen jullie gewoon geld van mijn/onze rekening afhalen zonder dat wij het weten, omdat we maar gewoon Accepteren aanvinken. Hoe veel vertrouwen hebben wij in jullie?

Ik weet dat er ook een prijs voor jullie aanzit om iDeal aan te schaffen, misschien is dit tegenwoordig ook niet meer zo, dat weet ik zo één twee drie niet. Maar ik zou er toch zeker over nadenken, vooral omdat veel (bijna allemaal) van jullie concurrenten hier ook gebruik van maken.
We hebben 2 verschillende accountvormen: "abonnementen" en "pre-paid".

Abonnementen is een vorm waarvan de betaling verloopt via automatische incasso, brengt gemak en flexibiliteit met zich mee.

En zomaar incasseren is niet mogelijk, dat bepaalt het verloop en succes van een bedrijf, vertrouwen is grootendeels al gewonnen want we bestaan nu al meer dan een jaar, er zijn geen spookfacturen verzonden en onze financiele afdeling werkt erg nauwkeurig want fouten worden niet getolereerd op gebied van financien, daar verlies je klanten mee en krijg je uiteindelijk niks meer erbij vanwege negatieve reclame.

Vertrouw je het niet of heb je slechte ervaringen met automatische incasso; dan is er altijd nog het "pre-paid" account.

Zelf overboeken, ja dat heeft een extra handeling i.t.t. iDeal dat geef ik je maar een beetje moeite doen om kwaliteit in huis te halen is toch niet teveel gevraagd?

iDeal kost nog steeds geld en is zelf 0,10 euro cent duurder geworden oftewel 0,70 cent per transactie, wij hebben bewust niet voor iDeal gekozen vanwege de kosten die het met zich meebrengt. Zie het zo; als het doel kosteloos te bereiken is dan is betalen om hetzelfde doel te bereiken een overbodige luxe.

Er zijn genoeg mensen die het gewend zijn om maandelijks zelf een bedrag over te maken zonder iDeal, anders zou onze "pre-paid" pakket geen reden van bestaan hebben.

Ik hoop dat ik hiermee een hoop duidelijk heb gemaakt.

Ikzelf ben niet zo weg van automatische incassos gezien de rompslomp i.v.m. het deactiveren van een AI. (misschien niet bij jullie maar gezien de ervaringen met andere bedrijven..)
Een extra optie voor ideal zou toch een vorm van extra service zijn.
Tenslotte bieden concurenten dit ook.
De kosten voor de transactie kun je ook apart doorbereken bij deze optie.

Vandaag kreeg ik een bericht via email dat mijn account was beeindigd.
Ik had het mailtje van afgelopen week niet opgemerkt.
Vanochtend heb ik snel weer 2 maanden deluxe overgemaakt.
Maar omdat het nu weekend is denk ik dat ik waarschijnlijk pas maandag weer kan inloggen.
Via een idealbetaling zou een klant sneller toegang kunnen krijgen tot de data/account.
Ik denk dat er ook klanten zijn die impulsief handelen. Ze willen bv een groot bestand van usenet downloaden maar via de eigen provider duurt het te lang. Dan nemen ze een usenet abonnement. Als dan blijkt dat de usenet service pas ingaat als het bedrag op jullie rekening staat dan kunnen ze misschien voor de concurrent kiezen waar ze sneller toegang hebben.




just my 50 cents

BTW de snelheid van jullie servers is werkelijk fantastisch!!
Voorbijganger
Posts: 1
Joined: 04 Feb 2013 23:07

Onbeveiligde aanmeldpagina.

Post by Voorbijganger »

Ik vind het een beetje vreemd dat een ICT-bedrijf geen beveiligde httpS verbinding gebruikt m.b.t. het verzenden van persoons- en bankgegevens bij een aanmeldformulier.
Voor mij een reden geen abonnement af te sluiten.
Dan wacht altijd liever tot ook dat soort zaken op orde zijn.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Onbeveiligde aanmeldpagina.

Post by Mister I-Telligent »

Voorbijganger wrote:Ik vind het een beetje vreemd dat een ICT-bedrijf geen beveiligde httpS verbinding gebruikt m.b.t. het verzenden van persoons- en bankgegevens bij een aanmeldformulier.
Voor mij een reden geen abonnement af te sluiten.
Dan wacht altijd liever tot ook dat soort zaken op orde zijn.
Omdat er geen sprake is van een online transactie wordt HTTPS niet gebruikt, de gegevens staan niet op onze webserver en onze klantendatabase is niet gekoppeld aan de webserver.

Een persoon zal net zoveel aan de gegevens die er verzonden worden hebben als de buurman die uw bankafschrift vindt, de buurman heeft in dit geval zelfs uw saldo maar kan er verder niks mee.

Wij hebben de zaken op orde en hebben dit bewust gedaan.
Image
calibur
Posts: 1
Joined: 29 Dec 2018 18:55

Re: Klachten, opmerkingen en verbeterpunten, meld ze hier.

Post by calibur »

Zou graag als ik inlog mijn account info willen zien ook wat de looptijd van het abonnement is
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Klachten, opmerkingen en verbeterpunten, meld ze hier.

Post by Mister I-Telligent »

Dit kunt u opvragen via support@i-telligent.nl, wij hebben bewust geen klanten informatie op de webserver staan vanwege veiligheidsoverwegingen.

p.s. wij zijn bezig met een nieuwe website waarbij de klant dit wel kan doen zonder dat de klantgegevens op de webserver staan, zodra het programmeren is afgerond zullen wij onze klanten hiervan op de hoogte brengen.
Image
Post Reply