ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Mister I-Telligent »

We zijn erachter gekomen dat ZIGGO in bepaalde regios de SSL poorten (563 & 600) knijpen, je komt dan op een bandbreedte te zitten van een paar Mbits ipv 80 of 120Mbit.

Door SSL uit te zetten en te downloaden via poort 119 zal dit probleem oplossen.

Niet alle klanten hebben last van dit fenomeen, dus indien u alsnog de gewenste bandbreedte behaalt, dan hoeft u niks te veranderen aan uw instellingen.

UPDATE:

De ex-@home klanten en dat is veelal in het noorden van Nederland hebben het SSL fenomeen.

De ex-casema klanten hebben hier geen last van en kunnen zelf kiezen of ze SSL wel of niet willen gebruiken, we zijn tevens erachter gekomen dat de ex-casema klanten onstabielere internetverbinding hebben in tegenstelling tot de ex-@home klanten, de bandbreedte fluctueert naarmate het later wordt.
Image
rvuurman
Posts: 1
Joined: 03 Jul 2010 13:28

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by rvuurman »

In regio Zuid-Holland / voormalig Casema is er geen bandbreedte beperking met SSL 563. Ik heb 80Mbps en haal dit dan ook met gemak.

En bedankt voor de goede service van i-telligent om dit met mij te testen!
FeRRiS NL
Usenet Junior
Posts: 10
Joined: 29 Aug 2009 15:37

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by FeRRiS NL »

rvuurman wrote:In regio Zuid-Holland / voormalig Casema is er geen bandbreedte beperking met SSL 563. Ik heb 80Mbps en haal dit dan ook met gemak.

En bedankt voor de goede service van i-telligent om dit met mij te testen!
:lol: Ook hier boven Groningen volledig bandbreedte via ssl. Max out 120 Mbit.

Keep up the good work!
gregor56
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2009 14:17

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by gregor56 »

In Limburg moest ik ssl uitzetten en naar poort 119 dus hiero wordt die wel geknepen :shock:
Ging van 7000KB/s naar 14800KB/s gemiddeld in newsleecher.
Dus nu weer volle snelheid :D
wouter
Usenet Junior
Posts: 12
Joined: 24 Oct 2010 21:56

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by wouter »

Ik ben onlangs opgebeld door een collega van jullie, ik heb zijn naam niet onthouden. Hij vroeg of ik problemen had met de 120mbit. Ik zat van de week nog op 50mbit, maar het scheen dat Ziggo SSL knijpt. Nu heb ik een collega even laten kijken of ik alvast 120mbit kon krijgen omdat ik al een nieuwe CMTS had maar nog niet met de grote groep werd omgezet. Helaas heb ik zelf geen toegang tot dat systeem. Nu download ik als volgt, ik weet niet of ik geen last heb van knijpen omdat een collega het misschien doorgevoert heeft, maar dit zijn mijn resultaten. 1.12GB @ 15 verbindingen:

Download SSL
Downloaded in 1 minute 29 seconds at an average of 13.00 MB/s

Download
Downloaded in 1 minute 26 seconds at an average of 13.37 MB/s

Oftewel, klein verschil, kan ook bijv. in de tijd liggen om te connecten of een hogere CPU-load met SSL. Dit is een 'kleine' download. Maar verder haal ik de 14MB ook met SSL. Ik had er nog 2 van 6GB maar die heb ik per ongeluk verwijderd.
Quazie
Posts: 1
Joined: 09 Jan 2011 13:46

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Quazie »

Ik heb er ook last van. Zowel port 563 als 600 worden afgeknepen tot een Mbit of 80.
Downloaden via port 119 gaat wel bijna maximaal, rond de 115Mbit.

Ik woon in Bergen, Noord Holland en had voorheen Multikabel trouwens...
Sjouwer
Posts: 1
Joined: 14 Jan 2011 16:16

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Sjouwer »

Helaas ook hier niet de volle snelheid,
Ik kom niet verder dan 80 Mbps, zonder ssl
met ssl nog minder.
Heb een 120 Mbps abbo, het vroegere @home

Omgeving Tilburg
Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Darkje »

Hoi hier een Ziggo gebruiker. Uit het voormalige Casema gebied.

Ik behaal zeker mijn volle snelheid althans een goede 14 a 15 MB

Ik moet zeggen heb aardig wat geprobeerd en kwam er achter dat er nog al een verschil is in het modem type Arris of Ubee.
Bij mij op dit moment het meest stabiel de Ubee
GorkyNL
Posts: 2
Joined: 18 Feb 2011 16:07

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by GorkyNL »

Ik weet het, ben een Noob maar hoe zet ik die SSL uit?
Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Darkje »

GorkyNL wrote:Ik weet het, ben een Noob maar hoe zet ik die SSL uit?
Beetje rare vraag van mij, maar hoe heb je hem aan gezet ? zo zet je hem ook uit namelijk.

Even voor de duidelijkheid, welk programma gebruik je. In de basis is namelijk poort 119 non-ssl.
Post Reply