ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Mister I-Telligent »

wesly wrote:1.3MB nu. Wie zit hier met de snelheid te fucken?

en wat zit er dan tussen mij en i-telligent:

Traceren van de route naar news.i-telligent.com [91.223.220.33]
via maximaal 30 hops:

1 6 ms 6 ms 6 ms 10.129.192.1
2 9 ms 11 ms 5 ms hlo-lc0001-cr102-irb-209.core.as9143.net [213.51.163.241]
3 8 ms 7 ms 7 ms asd-tr0409-cr102-ae6-0.core.as9143.net [213.51.158.214]
4 19 ms 19 ms 33 ms tge2-4.ams01-1.nl.as5580.net [78.152.62.17]
5 15 ms 9 ms 13 ms r1-3301.as48345.net [78.152.59.6]
6 11 ms 7 ms 7 ms 91.223.220.33

De trace is voltooid.
Dit hebben wij als eerste gecontroleerd en wat ons niet helpt is dat het niet de hele dag speelt maar het op bepaalde momenten van de dag is.

Wat ons helemaal doet puzzelen is dat niet alle Ziggo klanten hier last van hebben maar een gedeelte.

Wij zijn er in ieder geval nog mee bezig en houden jullie via deze thread op de hoogte.
Image
Dre
Posts: 7
Joined: 05 Oct 2012 21:19

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Dre »

Nog even een update, vanavond zit ik rond de 6,5MB/sec. Gisterenavond eigenlijk de hele avond volle snelheid.

Mvg,

André
wesly
Posts: 6
Joined: 05 Oct 2012 20:46

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by wesly »

hier nu ook 6.5MB max. Overdag wel volle snelheid gezien.

groetjes Wesly
smasters
Posts: 1
Joined: 10 Oct 2012 13:01

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by smasters »

ik had met telfort de zelfde problemen.
draai nu ook weer de normale snelheid!
wesly
Posts: 6
Joined: 05 Oct 2012 20:46

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by wesly »

even een update. de laatste dagen geen gekke lage snelheid meer gehad hier. ligt nu rond de 13MB/Sec
groetjes wesly
Splash
Posts: 6
Joined: 06 Nov 2011 14:15

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Splash »

Hi,

Ziggo klant hier (Twente, voorheen @home) en ook laatste 2 weken (ongeveer) zeer wisselende snelheden.
Ook vanavond schommelt de snelheid sterk.
Terwijl ik in de afgelopen 2 weken ook veel dagen heb gehad met strak 14,2 Mb/s. Eén grote flatline bovenin mijn bandwidth graph. Dus da's prima.
Er zitten echter ook dagen tussen dat het terugzakt tot 5 a 6 Mb/s. Nu vandaag kruipt hij met schommelingen langzaam aan naar de 13 Mb/s na circa 20 min. downloaden. Net een diesel blijkbaar, ff opgang komen. Heeft ie normaal niet.
Het is nu geen flatline, maar schommelt een paar Mb's heen en weer (11 -13 Mb/s)

Ben benieuwd of dit aan Ziggo ligt?
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Mister I-Telligent »

Splash wrote:Hi,

Ziggo klant hier (Twente, voorheen @home) en ook laatste 2 weken (ongeveer) zeer wisselende snelheden.
Ook vanavond schommelt de snelheid sterk.
Terwijl ik in de afgelopen 2 weken ook veel dagen heb gehad met strak 14,2 Mb/s. Eén grote flatline bovenin mijn bandwidth graph. Dus da's prima.
Er zitten echter ook dagen tussen dat het terugzakt tot 5 a 6 Mb/s. Nu vandaag kruipt hij met schommelingen langzaam aan naar de 13 Mb/s na circa 20 min. downloaden. Net een diesel blijkbaar, ff opgang komen. Heeft ie normaal niet.
Het is nu geen flatline, maar schommelt een paar Mb's heen en weer (11 -13 Mb/s)

Ben benieuwd of dit aan Ziggo ligt?
Dit veroorzaken wij niet want wij voorzien de Deluxe klanten met meer bandbreedte dan zij nodig hebben.

Wat u ervaart is een normale fluctuatie en wordt veelal veroorzaakt door de internetprovider of indien u draadloos download uw interne netwerk.

Wat misschien helpt is uw modem rebooten en uw connecties te verlagen naar minimaal 15.
Image
Dre
Posts: 7
Joined: 05 Oct 2012 21:19

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Dre »

Bij mij ging het een aantal dagen goed, helaas zit ik nu weer op zeer lage snelheden. Momenteel rond de 4/5MB/sec.
wesly
Posts: 6
Joined: 05 Oct 2012 20:46

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by wesly »

Hier wesly weer in het ex-multikabel gebied, dit weekend continu niet hoger dan 5.3MBs. Door de week haal ik wel de max snelheid (rond 13MBs)

groetjes
wouter
Usenet Junior
Posts: 12
Joined: 24 Oct 2010 21:56

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by wouter »

Splash wrote:Hi,

Ziggo klant hier (Twente, voorheen @home) en ook laatste 2 weken (ongeveer) zeer wisselende snelheden.
Ook vanavond schommelt de snelheid sterk.
Terwijl ik in de afgelopen 2 weken ook veel dagen heb gehad met strak 14,2 Mb/s. Eén grote flatline bovenin mijn bandwidth graph. Dus da's prima.
Er zitten echter ook dagen tussen dat het terugzakt tot 5 a 6 Mb/s. Nu vandaag kruipt hij met schommelingen langzaam aan naar de 13 Mb/s na circa 20 min. downloaden. Net een diesel blijkbaar, ff opgang komen. Heeft ie normaal niet.
Het is nu geen flatline, maar schommelt een paar Mb's heen en weer (11 -13 Mb/s)

Ben benieuwd of dit aan Ziggo ligt?
Heb je de routerfunctie van je Ubee modem aan staan? Die moet je uit laten zetten en een eigen router gebruiken. Veel stabieler en sneller. Mooie is dat je je eigen instellingen kunt gebruiken. Het probleem is dat er door een storing je die niet uit kunt zetten. Na een dag of 3 gaat hij hier ook drastisch omlaag, erger nog ik heb bijna niks over. Modem rebooten en klaar. Is alleen vervelend als je om de dag naar de meterkast mag lopen...
Post Reply