ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

Dre
Posts: 7
Joined: 05 Oct 2012 21:19

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Dre »

Dramatisch gisteren en vandaag. Ik weet niet precies wat het nut is van het posten van deze informatie hier, maar ik heb nou niet direct het idee dat er wat mee gedaan wordt. Wellicht ligt het probleem bij Ziggo, maar ik als eindgebruiker weet ik dat gewoon niet. Als dit nog een paar dagen zo aanhoudt zal ik eens een call aanmelden bij Ziggo.

Mvg,

Dre
RichardJanssen
Posts: 1
Joined: 30 Oct 2012 06:57

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by RichardJanssen »

Ziggo klant hier, Harkstede onder Groningen, postcode gebied 96xx.

Download 1 soms 2 Mb/s met SABnzb, wel alle 28 ingestelde verbindingen geconnect.
SSL al uitgezet, weer naar poort 119... nog steeds 1Mb/s...
Modem, Ubee volgens mij, al van spanning af, weer spanning aan... nog steeds 1Mb/s...
Iemand al enig idee wat hier loos is?
En meer nog, hoe de snelheid weer op niveau te krijgen is?

R/

Edit:
Ziggo helpdesk gesproken... ziggo speedtest gedraaid direct op de modem: circa 60Mbps...
Wel melde de allervriendelijkste dame twee relevante dingen:
- Ziggo heeft momenteel (snelheids)issues met de nieuwsgroepen (downloads). Volgens haar staat dat op zich los van de 'algemene internet snelheid'.
- Er zijn (kennelijk met/na de laatste snelheidsverhoging van Ziggo) (snelheids?)issues met mijn Ubee (pakweg 5-6jaar oud, niet Wifi) modem. Er wordt gewerkt aan nieuwe firmware maar het is onbekend wanneer die er zal zijn.
Ik ben vergeten te suggereren dat het misschien handig zou zijn als Ziggo dit met zijn klanten zou communiceren...

Ik heb nog wel wat huiswerk hier in huis: Achter mijn modem zit beneden in de meterkast een Asus Router die doorlust naar een DD-WRT voorziene Netgear router op de bovenverdieping, die ook als router de bedrade internetaansluitingen voor zijn rekening neemt. Ik moet nog eens goed checken of die routers nog op een of andere manier de snelheid drukken en hoe dan. Want met name speedtest.net komt eigenlijk niet verder dan 12Mbps. speedtest.ziggo.nl meet hogere bandbreedtes maar ook met regelmaat behoorlijk lager dan de 60Mbps die ik volgens Ziggo heb...

Edit 2:
Rara... nu SABnzbd weer op 6,4Mbps...
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Mister I-Telligent »

De netwerkbeheerder is hiervoor al met Ziggo ingesprek geweest en wij zijn samen naar een permanente oplossing aan het kijken.

Wat dit fenomeen bemoeilijkt is het feit dat niet alle Ziggo klanten dit ervaren en er dan niet simpelweg een knop gedraaid of een instelling gewijzigd kan worden.

Wij houden iedereen via deze thread hiervan op de hoogte.
Image
millennium1980
Posts: 1
Joined: 17 Nov 2012 18:41

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by millennium1980 »

Hier in het 1132 gebied ook last van schommelingen. Maar kan ook niet met alle 30 connecties verbinden. Krijg dan foutmelding too many connections.
Ik hoop dat jullie snel de oplossing samen met ziggo kunnen vinden!
Pandora
Posts: 1
Joined: 12 Nov 2011 10:16

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Pandora »

Ik zit in gebied 1723 en mijn downloadsnelheid is op dit moment 4,6 Mb/s en voorheen strak 14,3 Mb/s er is duidelijk wat aan de hand ook ik heb ssl uit staan en zoals altijd poort 119 open, ziggo knijpt enorm, op werkdagen haal ik soms 7 Mb/s,ik hoop dat er snel verbetering in komt.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Mister I-Telligent »

De netwerkbeheerder zou graag "tracerts" willen zien van de mensen die dit nog ervaren zodat hij kan controleren welke pad er naar ons toe wordt bewandeld.

Een tracert wordt als volgt uitgevoerd:

Onder de Start knop zit er onderin een zoekbalk en daar dient u "cmd.exe" in te voeren, als enige optie ziet u een klein zwart icoontje met als naam cmd.exe.

De "command prompt" is hiermee te openen en hier dient dan te worden ingevoerd: tracert reader.i-telligent.com - gevolgd door een enter om het uit te voeren.

Nadat u de trace heeft uitgevoerd kunt u dit "kopieren - plakken" door met uw rechtermuisknop op de bovenste rand van het venster te klikken (veelal de blauwe balk indien u niet de kleuren van uw windows heeft veranderd) en daar selecteert u dan "edit" en vervolgens "mark".

Nu kunt u met uw muis van links boven naar rechtsonder de tekst markeren waardoor uw nu een wit vlak heeft gecreëerd die de tekst bevat die u wilt kopieren.

U dient nu weer met de rechtermuisknop op de bovenste balk te klikken en daar selecteert u weer "edit" en vervolgens "copy", u heeft nu de hele tekst gekopieerd.

Deze resultaten dienen dan geplakt te worden in een mail en samen met uw username/ klantnummer gemaild te worden naar: support@i-telligent.nl

Indien u assistentie behoeft kunt u hiervoor een mail sturen naar support@i-telligent.nl

Zodra wij meerdere resultaten hebben gaat de netwerkbeheerder zo spoedig mogelijk aan de slag om dit fenomeen uit de wereld te doen verhelpen.
Image
bdewitte
Posts: 6
Joined: 05 Nov 2011 19:35

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by bdewitte »

Hier ook problemen, eerder 14,5 en nu nog maar 5 mb/s. Met of zonder SSL over poort 563 maakt niet uit. Trace route gemaild. Hopelijk snel opgelost. 8-)
Dre
Posts: 7
Joined: 05 Oct 2012 21:19

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Dre »

Het valt op dat wanneer ik mijn modem uit en aan zet het weer een tijdje goed gaat. Nu weer rond de 13MB/sec.

Mvg,

André
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Mister I-Telligent »

Dre wrote:Het valt op dat wanneer ik mijn modem uit en aan zet het weer een tijdje goed gaat. Nu weer rond de 13MB/sec.

Mvg,

André
De modem resetten is veelal het eerste wat een kabelklant dient te doen indien er plotseling een lage bandbreedte wordt geconstateerd, hiermee stabiliseert de kabelklant de verbinding met de wijkcentrale en is niet direct gerelateerd aan het fenomeen waar veel Ziggo klanten last van hebben in deze thread.

Het probleem is duidelijk en onze mensen hebben aan de hand van de tracerts constant hetzelfde kunnen constateren en dat is dat er een hele hoge latency/vertraging is tussen 2 hops, van Ziggo naar ons, de latency gaat van +/-10ms naar +240ms en wij hebben natuurlijk allereerst aan onze kant alles gecontroleerd maar onze apparatuur heeft voldoende capaciteit en draait 100% stabiel.

Wij wachten nu op een antwoord van Ziggo en houden jullie via deze thread hiervan op de hoogte.
Image
Splash
Posts: 6
Joined: 06 Nov 2011 14:15

Re: ZIGGO KLANTEN OPGELET!!!

Post by Splash »

Hi I-telligent,

Ik kan vandaag weer geen verbinding maken.
Ik heb net een 15 tal FLAC bestanden gedownload, maar nu stopt ie er plots mee.
Ik krijg geen connectie meer met jullie.

Mijn traceroute:
1 <1 ms <1 ms <1 ms XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
2 8 ms 7 ms 7 ms XXXXXXXXXXXX
3 7 ms 6 ms 7 ms XXXXXXXXXXXX
4 11 ms 10 ms 9 ms gn-rc0002-cr102-ae3-0.core.as9143.net [213.51.15
8.110]
5 15 ms 13 ms 21 ms asd-tr0409-cr102-ae2-0.core.as9143.net [213.51.1
58.36]
6 14 ms 21 ms 33 ms tge2-4.ams01-1.nl.as5580.net [78.152.62.17]
7 13 ms 22 ms 24 ms r2-3303.as48345.net [78.152.59.22]
8 12 ms 13 ms 13 ms 91.223.220.33
Trace completed

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik had van de week ook problemen en op een gegeven moment, na wat aarzelingen, kwam de verbinding weer terug. (+- 30 min geen / sporadisch connectie)

Nu is er ook weer verbinding na circa 15 min. Is er misschien een spontane reboot oid?
Ik heb geen problemen met andere programma's, games e.d. normaal connectie, normale snelheid.

De connectie is terug dus het is allemaal geen drama. Het valt gewoon op, omdat ik eigenlijk altijd een feilloze connectie heb en strak op 14Mb/s download.

Groet,
Splash
Post Reply