FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

User avatar
X4er0
Usenet Medior
Posts: 64
Joined: 03 Mar 2009 16:46

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by X4er0 »

Waarom zijn er zoveel mensen afhankelijk van een programma om te weten wat er te downloaden is en zelf ook nog spots, er zijn genoeg fora en sites die vele malen sneller zijn en geen "dubieus" programma behoeft.

http://www.nzbmatrix.com is de grootste site en ook nog 1 van de snelste want hij is realtime gesynced met usenet netwerk dus sneller kan niet en je bent niet afhankelijk van andermans spots.
GA-X48T-DQ6 (f6)
E8600@4.275MHz 1.34V 24/7 (TRUE 120) | 2x2GB DDR3 1800MHz TW3X4G1800C8DF
GTX570 | 40GB Corsair Force SSD & 120GB Corsair Force SSD | Windows 7 Professional 64-bit
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by brammetje »

Omdat op Spotnet voornamelijk Nederlandse stuff wordt geplaatst.
Warrior
Usenet Junior
Posts: 10
Joined: 03 Jan 2011 13:28

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Warrior »

Toch fijn dat Spotlite momenteel vlekkeloos werkt.De bestandsnamen zijn inmiddels dus zichtbaar 8-)
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Mister I-Telligent »

Warrior wrote:Toch fijn dat Spotlite momenteel vlekkeloos werkt.De bestandsnamen zijn inmiddels dus zichtbaar 8-)
Programmeur/ Scripter van I-Telligent:

"Even over spotlite.
Wij raden aan gebruikers de nieuwe versie te downloaden RC2 van vandaag.

http://www.binaries4all.nl/spotlite/installatie.php

In deze optie is opgenomen een extra feature "Provider met aparte backends voor txt/binary" ( NNTPswitch ).
Deze dient aangevinkt te worden, SSL werkt ook naar behoren alleen dient men geen gebruik te maken van port 443 voor SSL maar in te stellen op 563 of 600, of zonder SSL poort 119."
Image
TonyAlmeida
Posts: 2
Joined: 25 Mar 2011 12:46

Re: FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by TonyAlmeida »

Ik gebruik I-Telligent al een tijdje samen met Spotnet en Spotlite naar tevredenheid. Maar ik ben er achter gekomen dat ik met I-Telligent niet alle reacties ontvang bij een spot, zowel in Spotnet als Spotlite! Niet zo erg zou je zeggen, maar als je zelf wat op Spotnet plaatst dan is het wel zo handig om alle reacties en verzoekjes daarop te kunnen lezen!

Ik had dit op spot-net.nl gevraagd en ik kreeg als antwoord:
Blijkt dat er berichten ontbreken bij News Service (195.114.242.12, o.a I-Telligent gebruikt deze server).
Lees vanaf hier http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 925#p19915

Valt dit nog op te lossen?
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by Mister I-Telligent »

TonyAlmeida wrote:Ik gebruik I-Telligent al een tijdje samen met Spotnet en Spotlite naar tevredenheid. Maar ik ben er achter gekomen dat ik met I-Telligent niet alle reacties ontvang bij een spot, zowel in Spotnet als Spotlite! Niet zo erg zou je zeggen, maar als je zelf wat op Spotnet plaatst dan is het wel zo handig om alle reacties en verzoekjes daarop te kunnen lezen!

Ik had dit op spot-net.nl gevraagd en ik kreeg als antwoord:
Blijkt dat er berichten ontbreken bij News Service (195.114.242.12, o.a I-Telligent gebruikt deze server).
Lees vanaf hier http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 925#p19915

Valt dit nog op te lossen?
Ik heb deze post geforward naar onze netwerkbeheerder, hij zal hier zsm op terugkomen.
Image
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by brammetje »

Het is nu twee weken verder en er is nog steeds geen reactie. Hoe zit het nu?
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by Mister I-Telligent »

brammetje wrote:Het is nu twee weken verder en er is nog steeds geen reactie. Hoe zit het nu?
Zou je een screenshot van jouw instellingen willen mailen naar support@i-telligent.nl want als het goed is komt dit niet meer voor.

Alvast bedankt.
Image
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by Mister I-Telligent »

Programmeur/ Scripter & Netwerkbeheerder van I-Telligent:


"We zijn nog bezig met het onderzoek maar het wordt lastig gemaakt omdat het probleem niet altijd valt te reproduceren.

Zou je een voorbeeld spot .. datum tijd.. en waar het in is gepost kunnen mailen naar support@i-telligent.nl?"
Image
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by Mister I-Telligent »

Programmeur/ Scripter & Netwerkbeheerder van I-Telligent:

"Ben tot de conclusie gekomen dat het volgende het probleem is met spotnet:

Als je spotnetlite voor windows gebruikt en een comment wil plaatsen komt het af en toe voor dat je een 435 error krijg, wat echter niet door de applicatie wordt getoond.
Deze melding wordt echter wel weer in de linux client getoond waardoor je kan zien dat het posten van een comment is fout gegaan.
De reden dat de post fout gaat is door de unieke message id wat door spotnetlite wordt gegenereerd wat te kort is en hierdoor het voorkomt dat dit message id al bestaat en onze servers dus een 435 error melding terug geven.

Melding:

435 article not wanted - do not send it

Reden hiervan is dat het unieke message id dus al bestaat en men dus opnieuw moet posten om een ander message id te genereren.

In het spotnet client zelf kan je ook pas om de 4 seconden posten wat in het spotnetlite client wel anders is.

Wij hebben dan ook sterk het vermoeden dat zodra men een spot bij highwinds/giganews/astraweb posten en wederom het message id niet uniek is wij het artikel dus niet ontvangen van highwinds/giganews/astraweb en ook andersom niet omdat we simpel weg beide het unieke message id al hebben alleen met verschillende content.

Kortom spotnet / lite zou dit in hun client moeten fixen om langere message id's te genereren om daadwerkelijk ook een unieke message bij elke post te plaatsen."
Image
Post Reply