FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Post by Darkje »

Helaas, een punt voor Brein. Het gaat er op lijken dat praten over iets wat legaal is illegaal is geworden.
Een groot gemis voor de Usenet community

Lees het verhaal http://www.fighttodefeat.nl/index_nieuws.html
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD sluit de deuren!

Post by Mister I-Telligent »

Darkje wrote:Helaas, een punt voor Brein. Het gaat er op lijken dat praten over iets wat legaal is illegaal is geworden.
Een groot gemis voor de Usenet community

Lees het verhaal http://www.fighttodefeat.nl/index_nieuws.html
Dat is hun eigen schuld vanwege het duidelijke verschaffen van NZB's en mensen gingen data uploaden op verzoek van anderen en daar ging het allemaal fout.

Er zijn nog voldoende andere bronnen om achter het bestaan te komen van een post op usenet, er zijn verschillende fora waar mensen elkaar helpen met posts maar niet elkaar voorzien van NZB's, dus de NZB's moeten zelf gemaakt worden via de usenet bibliotheken zoals http://www.binsearch.info.
Image
Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

Re: FTD sluit de deuren!

Post by Darkje »

volgens mij is officieel het NZB knopje er al heel erg lang uit.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD sluit de deuren!

Post by Mister I-Telligent »

We zijn erachter gekomen dat veel mensen hun inlog-gegevens nodig hebben om gebruik te maken van spot-net, we willen niemand bang maken maar het invoeren van betaalde inlog-gegevens raden we af want we weten niet waar de inlog-gegevens allemaal voor worden gebruikt.

We weten wel dat er niet alleen data wordt binnengehaald maar tevens ook wordt verzonden.
Image
Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Darkje »

idd ik vertrouw dit ook niet voor 100%, ik haal via news2.neva.ru de spots binnen en gebruik de NZB die ik via spotnet verkrijg in mijn vertrouwde news-reader.
malhy2
Posts: 1
Joined: 16 Feb 2011 22:02

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by malhy2 »

Als ik het goed begrijp moet ik dus als alternatief voor FTD spotnet installeren om goede posts te zoeken
En dan vervolgens in binsearch oid naar de NZB zoeken en evt met Grabit binnenhalen.
Jullie zien waarschijnlijk al dat ik een noob ben , FTD was zo handig voor mij :oops:
Darkje
Usenet Junior
Posts: 17
Joined: 21 Jan 2011 17:58

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Darkje »

Nou ja zoals we allebei al aangeven, je zet ergen je betaalde gegevens in. Maar er is eigenlijk nog niemand die precies weet hoe het werkt. En toch zetten we onze gegevens erin. En daarom inderdaad alleen gebruiken voor de spots
GorkyNL
Posts: 2
Joined: 18 Feb 2011 16:07

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by GorkyNL »

@Darkje ik moet idd de gegevens invullen bij Spot net, kan je mij die gegevens geven?

Thx
kleijanj
Posts: 2
Joined: 18 Feb 2011 16:32

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by kleijanj »

hallo,
ik had gisteren een mail gestuurd naar support omdat in met i-telligent gegevens niet kon inloggen bij spotnet. Deze verwezen mij door naar het forum.
ik heb nu die russische server gegevens ingevoerd en nu lukt het wel.
voorlopig ga ik het nu eerst maar eens zo proberen:
spots opvragen met deze server, vervolgens downloaden via newsleecher.
ik heb er niet zoveel verstand van, want moet wel zoeken naar de bestandsnaam.
Mogelijk is er later meer bekend over de werkwijze van spotnet, maar ik neem aan dat je via het forum op de hoogte houdt.
Mogelijk kunnen we dan later alsnog inloggen met i-telligent serveradres.
kleijanj
Posts: 2
Joined: 18 Feb 2011 16:32

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by kleijanj »

Darkje wrote:idd ik vertrouw dit ook niet voor 100%, ik haal via news2.neva.ru de spots binnen en gebruik de NZB die ik via spotnet verkrijg in mijn vertrouwde news-reader.
dat was ik ook van pan, zie mijnh berichtje op het forum, maar ik krijg het niet voor elkaar.
krijg geen nzb.
probeer de sabnzb te installeren, maar dat lukt ook niet. kun je mij stap voor stap uitleggen hoe ik het moet doen, want ben een echte leek.
dank je wel
Post Reply