FTD is verdwenen, wat nu? (Spotnet, Spotlite...)

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

Warrior
Usenet Junior
Posts: 10
Joined: 03 Jan 2011 13:28

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Warrior »

Zelf maak ik gebruik van een Payserver nl: I-telligent en lijkt SpotLite mij een handig programmaatje als alternatief voor FTD.
In het programmaatje zelf Spotlite dus, traceert I-telligent echter geen bestandsnamen(zijn niet zichtbaar)Na installatie van het progje moet men zich aanmelden met je inlog gegevens.Als je dit gedaan inclusief headeren en daarna een spot aanklikt levert I-telligent die bestandsnamen op de een of andere manier niet,terwijl andere servers bv Eweka deze wel laten zien.Andere I-telligent gebruikers kampen overigens met hetzelfde probleem. Iemand die mij zou willen helpen om dit te herstellen? In Newsleecher staat de poort op 119 zonder SSl connectie. Ook van Mister I-Telligent heb ik tot dusver helaas nog geen oplossing gehoord.

MvG
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Mister I-Telligent »

Warrior wrote:Zelf maak ik gebruik van een Payserver nl: I-telligent en lijkt SpotLite mij een handig programmaatje als alternatief voor FTD.
In het programmaatje zelf Spotlite dus, traceert I-telligent echter geen bestandsnamen(zijn niet zichtbaar)Na installatie van het progje moet men zich aanmelden met je inlog gegevens.Als je dit gedaan inclusief headeren en daarna een spot aanklikt levert I-telligent die bestandsnamen op de een of andere manier niet,terwijl andere servers bv Eweka deze wel laten zien.Andere I-telligent gebruikers kampen overigens met hetzelfde probleem. Iemand die mij zou willen helpen om dit te herstellen? In Newsleecher staat de poort op 119 zonder SSl connectie. Ook van Mister I-Telligent heb ik tot dusver helaas nog geen oplossing gehoord.

MvG
De headers horen gewoon binnen te komen indien u wel iets kunt downloaden, en verder zijn er geen andere supportaanvragen binnen gekomen omtrent Spotlite, u bent tot nu toe de enige.

Is het wellicht niet handig om anders Spotnet te gebruiken zoals de mensen die dit succesvol kunnen gebruiken?
Image
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by brammetje »

Bij mij deed ie het gelijk in één keer.

Vul de volgende gegevens in bij Bewerken => Provider:

Provider: Anders...
Adres: news.i-telligent.com
Poort: 563
Verbindingen: [zelf invullen, ik heb er 20 ingevuld. Is afhankelijk van welk abonnement je hebt, zie http://i-telligent.nl]
Gebruikersnaam: [jouw i-telligent inloggegevens. Dus xxxxxxx@i-telligent.com]
Wachtwoord: [het bijbehorende wachtwoord van jouw i-telligent account]

Klik op Verbinden, en werk je database bij via Bestand => Bijwerken. Je zou zo'n 350.000 spots moeten ontvangen (linksonderin staat het totale aantal).

Succes ermee!
Warrior
Usenet Junior
Posts: 10
Joined: 03 Jan 2011 13:28

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Warrior »

brammetje wrote:Bij mij deed ie het gelijk in één keer.

Vul de volgende gegevens in bij Bewerken => Provider:

Provider: Anders...
Adres: news.i-telligent.com
Poort: 563
Verbindingen: [zelf invullen, ik heb er 20 ingevuld. Is afhankelijk van welk abonnement je hebt, zie http://i-telligent.nl]
Gebruikersnaam: [jouw i-telligent inloggegevens. Dus xxxxxxx@i-telligent.com]
Wachtwoord: [het bijbehorende wachtwoord van jouw i-telligent account]

Klik op Verbinden, en werk je database bij via Bestand => Bijwerken. Je zou zo'n 350.000 spots moeten ontvangen (linksonderin staat het totale aantal).

Succes ermee!
Dit zijn de inlogmogelijkheden voor Spotnet. 8-)
Het gaat hier om SpotLite dus niet om Spotnet.Spotnet maak ik ook gebruik van maar bevalt mij minder dan SpotLite.Mijn probleem is dus dat er geen bestandsnamen te zien zijn bij het gebruik van Spotlite.
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by brammetje »

Bij de nieuwere items misschien niet, maar what about de oudere spots? Die van FTD afkomen?
Warrior
Usenet Junior
Posts: 10
Joined: 03 Jan 2011 13:28

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Warrior »

brammetje wrote:Bij de nieuwere items misschien niet, maar what about de oudere spots? Die van FTD afkomen?
Ook geen bestandsnaam te vinden ;) We hebben het toch allebei over Spotlite?
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by brammetje »

Ik zie ook geen bestandsnamen in Spotlite. Het is ook pas versie 0,4 dus in de beta fase. Het zal vast wel verholpen worden. Tot die tijd gebruik ik Spotnet.
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by brammetje »

Ik heb het net geprobeerd met als usenetprovider: news.task.gda.pl en die geeft wel bestandsnamen in Spotlite. Ik denk dat het probleem dus bij I-Telligent ligt.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by Mister I-Telligent »

brammetje wrote:Ik heb het net geprobeerd met als usenetprovider: news.task.gda.pl en die geeft wel bestandsnamen in Spotlite. Ik denk dat het probleem dus bij I-Telligent ligt.
Systeembeheerder gaat het morgen op zijn MAC installeren op kantoor om te kijken wat er aan de hand is dus morgen hebben we hier een antwoord op.

Hij heeft net Spotnet gechecked en die doet het wel gewoon en Spotnetlite kan hij nu niet testen want wij hebben geen MAC computers in de buurt.

edit: hij heeft het al getest en headercompressie moet uit en SSL, dan doet hij het gewoon, hij heeft het net voor elkaar gekregen.

edit 2: nee hij keek naar heel andere dingen, er wordt nu naar gekeken door onze programmeur en die komt er 100% zeker achter... to be continued
Image
brammetje
Usenet Junior
Posts: 16
Joined: 20 Feb 2011 15:15

Re: FTD is verdwenen, wat nu?

Post by brammetje »

Spotnet Lite is er ook voor Windows. Zie de twitter van de maker: http://twitter.com/spotnetlite
Post Reply