Retentie upgrade

Alles over nieuwsgroepen, nieuwslezers en overige aanverwante onderwerpen.

Moderator: Darkje

japjum
Posts: 1
Joined: 18 Mar 2010 07:02

Re: Retentie upgrade

Post by japjum »

wat is nu de huidige retentie van i-telligent

kreeg een aanbiding van news2use die adverteren met een retentie van 512 dagen
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Retentie upgrade

Post by Mister I-Telligent »

japjum wrote:wat is nu de huidige retentie van i-telligent

kreeg een aanbiding van news2use die adverteren met een retentie van 512 dagen
Wij hebben nu een retentie van 249 dagen, dus als u echt 512 dagen nodig heeft dan zou ik als ik u was in de tussentijd gebruik maken van hun "aanbieding" (zij vragen meer geld voor de zelfde bandbreedte). De retentie komt op 250 dagen te staan tot eind maart en vanaf eind maart groeien we door tot de 400+.

Retentie hadden wij niet zo'n hoge prioriteit gegeven i.t.t. de stabiliteit van de verbinding (hier is veel in geïnvesteerd), uptime van 100% behouden (we zijn nog nooit uit de lucht geweest) en de prijs (we zijn een van de voordeligste usenet providers). Want niet iedereen download zo ver terug omdat veel mensen up to date zijn met wat er te downloaden is, daarentegen vindt iedereen de overige aspecten wel belangrijk (stabiliteit, uptime en de prijs).

Daarentegen staat service bij ons voorop, dat was iets wat wij als eerst hebben besproken en hebben gerealiseerd tijdens het oprichten van I-Telligent Usenet, veel usenet providers roepen nu allemaal retentie dit en retentie dat, maar de rest laat veel te wensen over, dat is hetzelfde als een auto aanbieden die 300+ kilometer per uur gaat maar om de haverklap een lekke band heeft of om de paar dagen motorproblemen heeft. Wij hebben liever dat hij elke dag rijdt en sneller op zijn bestemming is door dagen achter elkaar "stabiel" door te kunnen rijden ;)
Image
snurp
Posts: 2
Joined: 17 May 2010 00:35

Re: Retentie upgrade

Post by snurp »

Wat is de status van de retentie op dit moment?
Tot de 253 dagen gaat nog daarna kan ik niets meer binnen halen.
Volgens de gegeven prognose zou de retentie groeien vanaf eind maart.
Ben erg tevreden over I-telligent, toch loop ik geregeld tegen bestanden ouder dan 250 dagen.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Retentie upgrade

Post by Mister I-Telligent »

De retentie bedraagt nu precies 255 dagen, de retentie groei was al op gang alleen dankzij een hele hoge feed, (wat we niet hadden verwacht) van inkomende data is een groot gedeelte weggesnoept en heeft ervoor gezorgd dat we te lang op de 251 dagen bleven hangen, dat is nu verholpen en groei is weer op volle gang.

We zullen het frequenter updaten zodat er niet buiten de retentie gevist zal worden, volgende week maandag volgt een volgende update.
Image
snurp
Posts: 2
Joined: 17 May 2010 00:35

Re: Retentie upgrade

Post by snurp »

Mijn dank, wacht met spanning af.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Retentie upgrade

Post by Mister I-Telligent »

Wij hebben de 365 dagen gepasseerd en gaan rustig door naar de 400+!
Image
firestarter
Posts: 1
Joined: 06 Sep 2010 21:47

Re: Retentie upgrade

Post by firestarter »

Respect!

Totaal geen spijt van de overstap naar jullie toe.
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Retentie upgrade

Post by Mister I-Telligent »

De retentie groei is tijdelijk gestopt vanwege het vollopen van onze schijven tijdelijk gestopt.

De data-kabinetten staan er al en in het eerste kwartaal van 2011 zal de groei voortzetten.
Image
wouter
Usenet Junior
Posts: 12
Joined: 24 Oct 2010 21:56

Re: Retentie upgrade

Post by wouter »

Hoewel 400 dagen natuurlijk al een enorme stap vooruit is mis ik soms wel tips van films die je later pas nog een keer wilt kijken. Zo zie je soms posts van 400-700 dagen oud en die komen niet altijd fatsoenlijk binnen. Hoe is jullie planning in de toekomst, willen jullie een retentie van bijv. 1000 dagen opbouwen of stoppen jullie en liggen de prioriteiten elders?
User avatar
Mister I-Telligent
Usenet Admin
Posts: 124
Joined: 03 Mar 2009 11:52

Re: Retentie upgrade

Post by Mister I-Telligent »

wouter wrote:Hoewel 400 dagen natuurlijk al een enorme stap vooruit is mis ik soms wel tips van films die je later pas nog een keer wilt kijken. Zo zie je soms posts van 400-700 dagen oud en die komen niet altijd fatsoenlijk binnen. Hoe is jullie planning in de toekomst, willen jullie een retentie van bijv. 1000 dagen opbouwen of stoppen jullie en liggen de prioriteiten elders?
Onze voornaamste prioriteit is de uptime van 100%, stabiliteit van de bandbreedte en support, daarna komt retentie en die blijft groeien, zeker tot boven de 500 en tegen de 600 dagen aan (misschien richting 700) maar 1000 vinden wij een beetje overdone.

Het kunnen downloaden van data wat 2 jaar terug is geplaatst vinden wij reeel dus we denken aan 700+ dagen.
Image
Post Reply